میکسر بلندر صنعتی

میکسر بلندر صنعتی از ماشین آلات پر کاربرد در صنایع مختلف به شمار می آید که برای اختلاط چند مواد پودری با یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

میکسر بلندر صنعتی که با نام های دیگری چون میکسر پودر، دستگاه بلندر، بلندر پودری، همزن صنعتی و… شناخته می شود، از بهترین و پر کاربرد ترین ماشین آلات صنعتی به شمار می آید که دارای عملکرد بسیار خوبی برای میکس و مخلوط کردن مواد پودری در صنایع مختلف نیز می باشد.
به طور کلی می توان گفت میکسر پودر ابزاری است که برای میکس و ترکیب دو یا چند ماده پودری با درجه چگالی های مختلف با میزان دقت بالا با یکدیگر است که در مدل های مختلف، و حجم و اندازه های متفاوت طبق نیاز مشتری طراحی و تولید می گردد.
دستگاه بلندر که در صنایع اغلب به این نام مشهور است، در صنایع گوناگونی از صنایع غذایی گرفته تا شیمیایی و بهداشتی و… کارایی دارد.
استفاده از دستگاه میکسر بلندر صنعتی که برای مخلوط نمودن مواد پودری خشک به کار می رود، با دقت مهندسی شده ای که در تیغه های آن به کار رفته، قادر است مواد پودری را کاملا با هم مخلوط نموده و یک ترکیب یکنواخت پدید آورد.

مشخصات فنی میکسر بلندر صنعتی

طراحی این دستگاه به گونه ای است که بتواند جوابگوی نیاز های مشتریان و مجموعه های تولیدی باشد.
دستگاه میکسر بلندر صنعتی اغلب از استیل 304 ساخته می شود، زیرا از آن چا که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، و در تماس مستقیم با مواد پودری می باشد، از این جنس ساخته می شود.
البته با توجه به نیاز مشتری می توان بلندر صنعتی را از جنس آهن ساخت.
همان طور که اشاره کردیم، میکسر بلندر صنعتی در ظرفیت های متفاوت از 50، 100 لیتری تا 5000 لیتری و… نیز ساخته می شود. از این رو با توجه ظرفیت دستگاه، و همچنین مواد پودری، قدرت الکتروموتور تعبیه شده در آن تعیین می گردد.
تیغه یا پره های به کار رفته در مخزن دستگاه، که وظیفه اصلی میکس مواد را بر عهده دارند، از دقت مهندسی بالایی برخوردارند تا بتوانند با بهترین کیفیت مواد پودری را با هم مخلوط نمایند.
یکی از قابلیت های خوب دستگاه میکسر بلندر صنعتی، قابلیت نصب سیستم اسانس پاش بر روی مخزن دستگاه می باشد.
زیرا از آن جا که بعضی از مواد پودری جهت رسیدن به مواد مورد نظر، نیاز به ترکیب شدن با اسانس های مایع را نیز دارند، از این رو لازم است در حین ترکیب با هم، اسانس های مایع توسط اسانس پاش بر روی آن ها تزریق شود، تا ترکیب مورد نظر به دست آید.
همچنین برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون مخزن و مواد درون آن، درب مخزن درز بندی شده است.
می توان با استفاده از این دستگاه انواع مواد پودری با درجه چگال های مختلف را به طور همزمان ترکیب نمود.
همچنین امکان نصب اسکرو یا بالابر در قسمت زیرین مخزن دستگاه میکسر نیز وجود دارد.
میکسر بلندر صنعتی همچنین دارای تابلو برق مجزا نیز می باشد.

انواع میکسر بلندر صنعتی

از انواع میکسر بلندر صنعتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • میکسر افقی
  • میکسر عمودی
  • میکسر بشکه ای
  • میکسر دو جداره
  • میکسر V شکل
  • میکسر U شکل
  • و…

هریک از دستگاه های میکسر نام برده دارای عملکرد ترکیب مواد پودری با بهترین کیفیت می باشند. که ترکیبی همگن و یکنواخت نیز فراهم می کنند که ایده آل مجموعه های تولیدی نیز می باشد.

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X