نوار نقاله بهداشتی

نوار نقاله بهداشتی بهترین گزینه برای استفاده در صنایع غذایی است تا در تماس مستقیم با مواد غذایی سبب انتقال آلوده به آن ها نشود

منظور از نوار نقاله بهداشتی، استفاده از تسمه نقاله متناسب با مواد غذایی در تماس با آن می باشد. همان طور که می دانید امروزه جهت انتقال مواد در صنایع مختلف از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای استفاده می کنند که تسمه نقاله بهداشتی یکی از همین سیستم های انتقال مواد به شمار می آید که جهت کاهش هزینه ها و افزایش سرعت در کار بسیار مفید می باشد.
این تجهیزات صنعتی به دلیل ارتباط مستقیم با مواد غذایی به صورت متفاوت و ویژه طراحی می شود. که معمولا نوع نقاله آن ها از جنس فولاد ضد زنگ در گرید های مختلف است.

نوار نقاله بهداشتی چیست

تسمه نقاله بهداشتی در انواع مختلف با جنس های متفاوت تولید می شود. برای خشک کردن مواد غذایی از تسمه های توری فولاد ضد زنگ استفاده می شود. ضمناً در صنایعی که نیاز به انتقال یا پخت مواد مختلف است که می بایست حداقل جذب آلودگی را داشته باشد یا قابلیت تمیز کردن داشته باشد، به طور کلی استفاده از تسمه نقاله با توری استیل گزینه مناسبی برای استفاده است.
علاوه بر این، نوار نقاله های مشبک به طور گسترده در صنایع نانوایی و صنایعی که به نوار نقاله های کوره ای و نوار نقاله های مقاوم در برابر حرارت نیاز دارند، استفاده می شود. نوار نقاله های استیل عموماً با گرید 304 بوده و شامل انواع مختلفی مانند نوار نقاله پرتابل استیل، استیل بارگیری، استیل قابل تنظیم ارتفاع، نوار نقاله استیل آجدار، استیل دارویی و غیره می باشد.
یکی دیگر از انواع نوار نقاله های بهداشتی و مواد غذایی، نوار نقاله های پی وی سی می باشد. این تسمه های نقاله عموماً از ساختار فلزی یا آلومینیوم یا ساختار پلیمری ساخته می شوند. 
طرح های نوار نقاله بهداشتی برای مقاومت در برابر فرآیندهای بهداشتی دقیق ساخته شده اند.

نوار نقاله بهداشتی در نانوایی ها

نوار نقاله ها به دلیل کاربرد خوبی که ارائه می دهند در مراکز مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این مراکز که تسمه نقاله بهداشتی در آنها کاربرد فراوانی دارد نانوایی ها، شیرینی فروشی ها و قنادی ها هستند. برخی از کاربردهای تسمه در صنعت نانوایی شامل تهیه آرد، تهیه نان، تهیه شیرینی و شیرینی و همچنین استفاده در صنایع انتقال می باشد. از ویژگی های تسمه نقاله بهداشتی نانوایی می توان به موارد چون دوام و استحکام بالا، ضخامت های مختلف در کاربرد های متنوع، عملکرد راحت، قیمت مناسب و … اشاره نمود.

نوار نقاله بهداشتی در صنایع غذایی

صنایع غذایی از بزرگترین صنایع کشور محسوب می شود که تهیه و تولید محصولات غذایی و دارویی و بهداشتی از وظایف این صنعت تلقی می شود. از طرفی نحوه تولید و فرآیند های مربوط به آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. سیستم نوار نقاله نوع بهداشتی می توان از تجهیزات پر مصرف در این صنعت باشد.
از جمله تسمه نقاله های مورد استفاده در صنایع غذایی می توان به تسمه های پلاستیکی اشاره کرد که ویژگی های مختلفی دارند.
تسمه های مواد غذایی انواع مختلفی دارند. از نوع ساده با حالت چرخشی گرفته تا تسمه های مدولار که آن ها نیز خود به انواع گوناگونی دسته بندی می شوند.
این نوع تسمه از جنس پلاستیک ضد سایش ساخته شده است. این نوار نقاله در دو نوع مسطح و سوراخ دار ساخته می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

نوار نقاله بهداشتی در صنعت داروسازی

نوع دیگر نوار نقاله بهداشتی نوار نقاله دارویی است که مورد تایید وزارت بهداشت می باشد که در کارخانه ها و صنایع داروسازی نیز استفاده می شود. یکی از مزایای این نوع نوار نقاله ها سرعت عمل و دقت بالای آنها می باشد. نوار نقاله های پی وی سی که یکی دیگر از گروه های نوار نقاله های بهداشتی هستند در صنعت داروسازی کاربرد فراوانی دارند. این نوع نوار نقاله ها ساختاری فلزی از آهن یا آلومینیوم و یا حتی ساختار پلیمری دارند.
با استفاده از تسمه های نقاله بهداشتی در خطوط تولید صنایع دارویی و پزشکی، می توان از ارتباط مستقیم افراد با محصولات دارویی جلوگیری نمود و بدین ترتیب مانع آلوده شدن محصولات دارویی شد.
از دیگر ویژگی های این نوع نوار نقاله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت تنظیم سرعت تسمه نقاله با استفاده از اینورتر مخصوص
  • کمک به انتقال محصولات از سالن های تولید 
  • ساخته شده از پروفیل آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ
  • امکان استفاده از تسمه نقاله بهداشتی مدولار یا تسمه نقاله PVC در ساخت تسمه نقاله دارویی
  • تنظیم، کنترل و هماهنگ سازی سرعت نوارنقاله با دستگاه های مورد استفاده
  • مناسب برای حمل و نقل بطری های شیشه ای یا پت
  • صرفه جویی در زمان و هزینه

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X