استرچ پالت اتوماتیک

استرچ پالت اتوماتیک دستگاهی قدرتمند است که با دارا بودن سیستم و مکانیزم های تعبیه شده در آن که نسبت به مدل نیمه اتومایک سبب افزایش راندمان کاری می شود، بسیار مناسب کارخانجات بزرگ نیز می باشد.

همان طور که می دانید استرچ پالت با قدرت بالایی که در بسته بندی کالا ها و محصولات مختلف دارد می تواند بهترین گزینه جهت افزایش راندمان تولید قرار گیرد و با بکارگیری آن در کارگاه ها و کارخانه های تولیدی صنعتی، به بازدهی بهتر کار کمک کرد.
اما همین دستگاه اگر دارای مکانیزم اتوماتیک نیز باشد، فوق العاده خواهد بود و با کارکرد خودکار بهترین راندمان را به نمایش خواهد گذاشت.

دستگاه استرچ پالت اتوماتیک 

در مورد مکانیزم و سیستم استرچ پالت اتوماتیک می توان گفت که تمامی فرآیند چسباندن سلفون استرچ به پالت و بسته ها و بریدن فیلم استرچ بعد از عملیات سلفون کشی توسط دستگاه انجام می گردد.
اتومات بودن استرچ پالت سبب تسریع در انجام بسته بندی و افزایش سرعت در کار و راندمان بهتر کارها می گردد.

مزایای استفاده از استرچ پالت اتوماتیک

با تهیه و استفاده از استرچ پالت اتوماتیک برای بسته بندی پالت کالا ها به همراه سلفون استرچ در کارخانجات بزرگ و مجموعه های تولیدی، می توان ایمنی موجود در محصولات و تولیدات مختلف را حاصل شد. و مانع نفوذ رطوبت به درون بسته ها گردید.
سیستم تعبیه شده در دستگاه استرچ پالت اتوماتیک به گونه ای طراحی شده است که قادر به کنترل سرعت چرخش صفحه دوار، سرعت حرکت عمودی رول لفاف و همچنین سیستم پیش کشش می باشد.
این دستگاه قدرتمند در بسته بندی، بهترین گزینه برای بسته بندی کالاهایی است که دارای ارتفاع بوده و یا به دلیل ابعاد و اندازه بزرگ و سنگین، جابجایی برای بسته بندی آن ها سخت خواهد بود. به طور مثال می توان جهت سلفون کشی یخچال ها، توسط لیفتراک آن را درون محفظه استرچ پالت دروازه ای قرار داد تا خود دستگاه به دور آن سلفون کشی را انجام دهد.

ساختار دستگاه استرچ پالت 

به طور کلی می توان گفت که با استفاده از این سیستم نوین و قدرتمند در بسته بندی، می توانید به میزان حداکثر چهار برابر در مصرف و کاربرد فیلم لفاف استرچ صرفه جویی کنید که در طول یک سال بسیار قابل اهمیت است.
زیرا دارا بودن سیستم پیش کشش در استرچ پالت اتوماتیک این قابلیت را فراهم می کند که قبل از اینکه سلفون به وسیله کشش بین بازو و پالت به حالت کشسانی در آید، کشش اولیه را ایجاد می کند. این عمل مصرف فیلم استرچ را به شدت کاهش می دهد و بسیار مقرون به صرفه است و سبب کاهش هزینه ها نیز می گردد.
علاوه بر این صفحه گردان نیز جهت چرخش با ثبات به محرک زنجیری مجهز گردیده و سرعت آن هنگام کار قابلیت تنظیم دارد.
در زمان حمل و نقل این قابلیت را دارید که با جدا کردن کاتریج لفاف ستون دستگاه را بخوابانید . که باعث صرفه جویی در وقت و مانع ایجاد خطا یا آسیب هنگام نصب مجدد می شود.
این دستگاه دارای چشم الکترونیک می باشد که بطور خودکار ارتفاع پالت را تشخیص می دهد.
دستگاه استرچ پالت برای بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در اندازه متفاوت استفاده می شود. 
می توان در ازای مکانیزم سلفون کشی از سیستم نایلون شیرینگ و مشعل هوا ده نیز استفاده کرد.

موارد کاربرد دستگاه استرچ پالت اتوماتیک 

این دستگاه در بسته بندی محصولات آب معدنی ، محصولات صنایع غذایی ، محصولات مرتبط با صنعت ساختمان، در صنعت سیم و کابل همچنین در بسته بندی قطعات خودرو در صنعت خودرو سازی، برای بسته بندی کالاهایی با ارتفاع بالا و… به کار می رود .

نکات مهم در خرید استرچ پالت مناسب

برای انتخاب استرچ پالت مناسب نسبت به بسته بندی کالا های خود می بایست تمامی جوانب مور نظر را بررسی کرده تا در طی کار به مشکلی برنخورد.
اگر از وزن پالت و کالاهای خود مطلع هستید، باید بدانید که اگر محصولاتی با وزن بالا دارید، خرید استرچ پالت دروازه ای توصیه می گردد و مثلا استر پالت صفحه گردان مناسب نیست.
در مدل صفحه گردان باید توجه کرد که قابلیت استفاده از جک پالت یا لیفتراک را داشته باشد.
در کل نسبت به ظرفیت و نیاز کارگاه و کارخانه، دستگاه استرچ پالت را انتخاب کنید. استرچ پالت اتوماتیک جهت افزایش سرعت در بسته بندی ها گزینه مناسبی است اما از قیمت بیشتری نسبت به نمونه های نیمه اتوماتیک برخوردار است.
همچنین در بسته بندی محصولات با وزن کم و بدون تکیه گاه، باید در نظر داشته باشید که استرچ پالت از سیستم نگهدارنده استفاده کند.

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X