نوار نقاله جلوی بسته بندی

از پر کاربرد ترین تجهیزات صنعتی در خطوط تولید و بسته بندی، نوار نقاله ها می باشند که در هر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از کاربرد های تجهیزات نوار نقاله، استفاده در خطوط بسته بندی محصولات مختلف است. که در اکثر کارخانه ها و مجموعه های تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد.
ساختار این نوار نقاله به گونه ای است که از یک نوار پله دار از جنس pvc با بدنه ای از جنس آهن با رنگ الکترواستاتیک طراحی شده است.
در واقع می توان گفت، آخرین تجهیزات در خطوط بسته بندی، نوار نقاله است که محصولات تولید شده بعد از بسته بندی توسط آن از دستگاه یا مکان مربوطه خارج شده و توسط این تجهیزات نقاله به سمت جلو حرکت داده می شوند تا در نهایت این محصولات توسط اپراتور انتهای خط جمع آوری شوند.
نوار نقاله ها با توجه به نیاز مجموعه تولیدی و با توجه به مبدا و مقصد محصول مورد نظر در اندازه های سفارشی تولید می شوند. نوار نقاله ها در تمامی صنایع کاربرد مهمی دارند و در واقع از اجزای جدایی ناپذیر در صنعت تولید و بسته بندی می باشند.

کاربرد نوار نقاله جلوی بسته بندی

نوار نقاله جلوی بسته بندی از افتادن بسته ها و آسیب به آن ها بعد از مراحل بسته بندی جلوگیری می کند و این قابلیت را دارد که اپراتور ها بتوانند به راحتی محصول بسته بندی شده سوار بر نوار نقاله را کنترل و بسته بندی کنند. و در صورت لزوم در کارتن های محصول قرار دهند.

ویژگی نوار نقاله جلو بسته بندی 

این تجهیزات صنعتی که در جنس تسمه های مختلف متناسب با محصول ساخته می شوند، دارای ویژگی هایی هستند که در اینجا به برخی اشاره می کنیم:
نوار نقاله که جلو خط بسته بندی قرار می گیرد، امکان جابجایی و حمل آسان محصولات را بعد از پایان بسته بندی فراهم می کند.
این تجهیزات می توانند دارای مخزن ذخیره سازی اولیه نیز باشند.
نوار نقاله جلوی بسته بندی، مجهز به سیستم ویبراتور برای کنترل سطح مواد اولیه است.
نوار انتقال دهنده دستگاه از جنس pvc ساخته شده که کاملا بهداشتی است و مناسب استفاده در صنایع غذایی می باشد.
ساختار نوار نقاله به گونه ای است که در تمامی خطوط بسته بندی محصولات مختلف کارایی دارد.
امکان ساخت نوار نقاله جلو بسته بندی در اندازه ها و ابعاد مختلف و شیب دار، مورب، مارپیچی و… با توجه به مسیر انتقال وجود دارد. 
نوار نقاله جلو بسته بندی مجهز به یک الکتروموتور است که نیروی گردشی را به نوار نقاله دستگاه منتقل می کند.
 چنانچه بسته بندی ها نیاز به مهر داشته باشند، می توان همزمان با حرکت بسته بندی ها روی نوار نقاله دستگاه توسط اپراتور مهر زنی صورت گیرد. 
سرعت حرکت نوار نقاله ها با توجه به مسیر و وزن بسته ها و همچنین موقعیت قرار گیری آن ها متفاوت است و می توان سرعت آن را نیز افزایش داد.

به طور کلی می توان گفت از ابزارهای مناسب در خطوط تولید، نوار نقاله جلوی بسته بندی می باشد که می تواند به افزایش راندمان کاری در خطوط تولید و حمل و نقل بسته ها کمک ویژه ای کند. نوار نقاله ها با استفاده از موتور الکترو موتور گردشی که دارند می توانند بسته ها را به راحتی از نقطه ای به نقطه دیگر حمل کنند. 

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X