نوار نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی مانند انواع تسمه نقاله دارای ضخامت های مختلفی می باشد. که هریک کاربری متفاوتی نیز دارد.

نوار یا تسمه نقاله در واقع یک وسیله یا جزء سیستم انتقال مواد است. یک سیستم نوار نقاله شامل دو یا چند قرقره است که با یک حلقه بی پایان از تسمه یا نوار که مواد را حمل می کند، دور آن ها می چرخد. تسمه یا نوار نقاله لاستیکی یکی از بهترین تسمه ها برای جابجایی انواع مواد و ذرات با وزن ها و دماهای مختلف است و در اکثر صنایع مانند شن و ماسه و آتش نشانی، معدن، مس و روی، و چدن و … استفاده می شود.
تسمه با توجه به عرض مورد نیاز روی قاب قرار می گیرد. تسمه یکی از مهمترین تجهیزات ساخت و تولید نوار نقاله است. همچنین برای پخت از انواع نوار نقاله های چرخشی و تخت استفاده می شود.

نوار نقاله در معادن

از آن جا که ایمنی در معادن از اهمیت بالایی برخوردار است، تسمه نقاله با مقاومت بالا در برابر آتش می بایست در معادن زیرزمینی استفاده شود. و به طور کلی در معادن باید از تسمه نقاله با پوشش های مقاوم در برابر عواملی مانند سایش، بریدگی (پارگی) استفاده شود که شامل انتقال مواد به محل اختلاط، فرآوری و نگهداری در شرایط عملیاتی می باشد.

نوار نقاله در صنعت فولاد

تسمه نوار نقاله در طیف های مختلف در صنعت فولاد با پوشش های مقاوم در برابر سایش و مقاوم در برابر حرارت مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند در کلیه فرآیندهای تولید و ساخت در فولادسازی مورد استفاده قرار گیرد. مواد اصلی حمل شده بر روی تسمه نقاله کارخانه فولاد سنگ معدن، زغال سنگ، کلوخه ها و انواع پالت ها می باشد.

نوار  نقاله در صنایع غذایی

در صنایع غذایی مانند کارخانجات قند، مشکلات ناشی از جابجایی مواد اولیه بسیار ساینده و محصولات چرب و روغنی وجود دارد. علاوه بر این، عوامل ایمنی مهم مانند خطر آتش سوزی و اشتعال، حمل و نقل در زوایای تند نیز باید در نظر گرفته شود. بنابراین باید از تسمه نقاله مقاوم در برابر سایش و روغن استفاده کرد. همچنین نوار نقاله هایی با رسانایی بالا برای جلوگیری از جرقه و سوختن و تسمه نقاله آجدار برای حرکت در زوایای تند مورد استفاده قرار می گیرند.

ضخامت تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی مانند انواع تسمه نقاله دارای ضخامت های مختلفی می باشد. با افزایش ضخامت، تعداد لایه های نخ و لاستیکی در این تسمه ها افزایش می یابد و طبیعتاً آن ها را در برابر سایش مقاوم تر می کند.

مقاومت تسمه نقاله لاستیکی

سطح لاستیکی نوار نقاله های لاستیکی این تسمه ها را در برابر حرارت غیر مستقیم (دمای محیط، اجسام داغ) مقاوم کرده است. تحمل حرارت این تسمه ها به شرایط مختلف محیطی و همچنین کیفیت مواد اولیه به کار رفته در این تسمه ها بستگی دارد، اما به طور متوسط این تسمه های نقاله تا 120 درجه سانتیگراد حرارت غیر مستقیم را تحمل می کنند.

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X