دستگاه سیل القایی

یکی از راه های حفاظت از محصولات بسته بندی آن ها می باشد. یکی از راحت ترین و البته متداول ترین دستگاه های دسته بندی،دستگاه سیل القایی می باشد دستگاه سیل القایی مواد ترموپلاستیک را توسط حرارت القایی به همدیگر می‌چسباند

دستگاه سیل القایی راه حلی آسان و سریع برای پلمپ کردن درب انواع ظروف می باشد. و برای پلمپ کردن ورق آلومینیومی زیر درب ظروف هست که واشر القایی نام دارد. برای پلمپ کردن درب ظروف تنها به دستگاه سیل القایی نیاز دارید. دستگاهی از طریق میدان مغناطیسی بدون هیچ گونه آلودگی در کمترین زمان و بهترین کیفیت فویل الومینیوم را روی ظرف پرس می کند.

واشر سیل القایی 

واشر سیل القایی همان مواد مصرفی هست که با استفاده از آن درب بطری رو پلمپ می کنند. در مورد درب بطری شیشه ای نمی توان از هر واشری استفاده کرد. معمولا واشر های القایی با مواد و متریل های مخصوص ساخته می شوند. موادی که قابلیت پلمپ درب بطری PET / پلی اتیلن / شیشه یا… را داشته باشد.
به دلیل آن که پلمپ کردن القایی یکی از روش های قابل اعتماد هست و کمترین خطا را دارد، همانطور قیمت واشر القایی هم نسبت به دیگر روش ها بالاتر می باشد. هر واشر القایی تشکیل شده از مواد مقوا / فویل آلومینیومی و لایه چسبنده هست. البته در واشر القایی با کیفیت به جای مقوا از فوم ضخیم استفاده می شود که مطمئن تر هست. قیمت هر واشر القایی بسته به سایز و متریال در بازار متفاوت می باشد.

تولید واشر القایی 

واشر القایی در ایران تولید کننده زیادی دارد اما نمی توانید به راحتی واشر آماده برش خورده در سایز مناسب محصول مورد نظر خود تهیه کنید. و متریال آن مناسب جنس ظرف باشد.
معمولا روال کار به این صورت است که تولید کننده ها تعدادی واشر نمونه برای تست به مشتری ها عرضه می کنند و متناسب با واشر مناسب ظروف مشتری، آن را تولید می کنند. یا اینکه ممکن است نمونه ظرف و درب بطری مشتری را گرفته و طبق محصول در تیراژ بالا سیل رو تولید می کنند.

سیل القایی دستی و سیل اتوماتیک خطی

برای خرید دستگاه سیل القایی مناسب محصول می توان یکی از دو  دستگاه سیل پرتابل یا سیل القایی خطی را انتخاب نمود. در دستگاه سیل القایی پرتابل فرآیند پلمپ کردن واشر با دست انجام می شود. با قرار دادن هد روی درب ظرف و فشردن کلید روی هد ظرف کمتر ۱ الی ۲ ثانیه پلمپ می شود. اما دستگاه های اتوماتیک عملیات سیل کردن روی نوار نقاله را به صورت خطی انجام می دهند و سرعت بیشتری دارد. هر دو نوع دستگاه یک کارایی مشابه دارند با این تفاوت که دستگاه خطی بر روی خط تولید در کنار دستگاه های پرکن و دربندی قرار می گیرد و نیازی به نیروی انسانی ندارد.

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X